Podajemy wyniki głosowania w Budżecie Obywatelskim Miasta Józefowa na rok 2026. Mieszkańcy wybrali do realizacji aż 10 projektów. Oto zwycięskie projekty w kolejności sumy zdobytych ważnych głosów:
STATYSTYKI WYBORCZE:
LICZBA OSÓB GŁOSUJĄCYCH ŁĄCZNIE - 2282
LICZBA GŁOSÓW ODDANYCH ŁĄCZNIE - 14436 (każdy głosujący mógł oddać głos na kilka projektów)
LICZBA OSÓB GŁOSUJĄCYCH POPRAWNIE - 2245
LICZBA OSÓB GŁOSUJĄCYCH NIEPOPRAWNIE - 37
STOSUNEK GŁOSÓW PAPIER/INTERNET:
PAPIER - 537 głosów
INTERNET - 1708 głosów
Pełne dane znajdziecie Państwo na stronie Budżetu Obywatelskiego.

Już tylko 5 dni na zagłosowanie w Budżecie Obywatelskim na rok 2026!
26 projektów czeka na Wasze głosy. Każdy głosujący mieszkaniec może zagłosować raz, ale w ramach tego głosowania wskazać dowolną liczbę projektów, których łączna wartość nie będzie przekraczała kwoty 953 562,73 zł. Głosowanie trwa do 5 listopada 2025.
Głos można oddać w TYM MIEJSCU. Można głosować również konwencjonalnie w naszym Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta. Wszystkie potrzebne rzeczy takie jak szczegółowa lista projektów, regulamin głosowania czy kartę do głosowania znajdziecie na stronie Budżetu Obywatelskiego. Papierowe formularze można pobrać w Urzędzie Miasta. Zaletą głosowania elektronicznego jest to że strona na bieżąco podlicza łączny koszt wybranych projektów i pokazuje ile jeszcze środków pozostaje do wykorzystania.
Prawo głosu przysługuje KAŻDEMU mieszkańcowi naszego miasta, również mieszkańcom małoletnim. To świetna szkoła demokracji!
Zachęcamy do współdecydowania o tym, co w przyszłym roku będzie się działo w naszym mieście.

Pewnie zadajecie sobie Państwo pytanie, czemu jeszcze Urząd Miasta nie przesłał decyzji ustalającej wymiar podatku od nieruchomości na 2025 r.
Nie przesłał – bowiem od kilku miesięcy trwa akcja wprowadzania danych dotyczących gruntów i budynków, które Urząd Miasta Józefowa otrzymał od Starostwa Powiatowego w Otwocku. Zmian jest kilkanaście tysięcy.
Wydział Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego w Otwocku w 2024 roku przeprowadził modernizację ewidencji gruntów i budynków. Została ona przeprowadzona w oparciu o przepisy Prawa geodezyjnego i kartograficznego. Modernizacja ewidencji może skutkować zmianą oznaczenia (numeracji działek), powierzchni działek, zmianą powierzchni i oznaczenia użytków gruntowych, ujawnieniem bądź wykreśleniem budynków, lokali a także zmianą ich danych technicznych.
Zakres prac objętych modernizacją w Józefowie nie przewidywał pomiaru działek ewidencyjnych. Obejmował między innymi analizę rozbieżności i doprowadzenie do zgodności powierzchni działek ewidencyjnych wykazanych w bazie graficznej i opisowej prowadzonej ewidencji gruntów i budynków. W wyniku przeprowadzonych prac przebieg granic działek ewidencyjnych nie uległ zmianie.
Część podatników ma utrzymaną powierzchnię gruntów, jednak większość ma ją zmienioną. Czasem jest to różnica 1 metra, czasem więcej. Zdarzają się zmiany klasyfikacji gruntów.
Pracownicy Referatu Wymiaru i Kontroli Podatkowej są zobowiązani do wprowadzenia otrzymanych ze Starostwa Powiatowego zmian w ewidencji gruntów i budynków. Udział właścicieli w tej czynności jest niezbędny.
Stąd apel Referatu Wymiaru i Kontroli Podatkowej o telefoniczny lub osobisty kontakt w celu uzyskania informacji o zaistniałych zmianach lub ich braku. Można to zrobić osobiście w pokoju Nr 3 w budynku Urzędu Miasta lub telefonicznie: 22 779 00 32 oraz 22 779 00 56.
W związku z powyższym decyzje na podatek dla osób fizycznych na rok 2025 będą roznoszone przez pracowników na przełomie sierpnia/września. Termin płatności podatku będzie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Hydrosfera Józefów Sp. z o .o. informuje, że awaria sieci wodociągowej w Otwocku nie dotyczy Stacji Uzdatniania Wody w Józefowie. Woda w sieci w Józefowie jest stale monitorowana i jest zdatna do picia.
Hydrosfera jest gotowa do pomocy mieszkańcom Otwocka.
Informujemy, że można pobrać wodę ze zdrojów na terenie Józefowa.
Od dzisiaj sprawy obywatelskie w Urzędzie Stanu Cywilnego i Referacie Ewidencji Ludności UM Józefowa można już załatwiać z użyciem mDowodu.
14 lipca weszła w życie ustawa o aplikacji mObywatel. To narzędzie, w którym można zainstalować elektroniczny odpowiednik dowodu osobistego.
Pamiętaj jednak, że z mDowodem nie załatwisz sprawy w banku (do 31 sierpnia), nie wyjedziesz za granicę i nie złożysz wniosku o dowód osobisty.
USC w Józefowie i Referat Ewidencji Ludności w Urzędzie Miasta są już przygotowane do obsługi mieszkańców posługujących się mDowodem w aplikacji mObywatel.
Jak zainstalować i używać aplikację mObywatel? Przeczytaj na rządowej stronie https://info.mobywatel.gov.pl/#pytania-i-odpowiedzi .
